Heineken heeft in de eerste drie maanden van 2024 een stijging van de bierverkoop en omzet gemeld. De verkoopvolumes namen met 4,7 procent op jaarbasis toe, wat resulteerde in ruim 55 miljoen hectoliter bier dat werd verkocht. Vooral in Noord- en Zuid-Amerika steeg de verkoop met 5 procent. De vroege Pasen droeg bij aan deze stijging. Premiummerken zoals Birra Moretti, Desperados en Tiger presteerden beter dan het totale bierportfolio, met een stijging van 7,3 procent in verkoopvolumes. Heineken 0.0, het alcoholvrije bier, zag ook een stijging van ruim 10 procent in verkoop, voornamelijk in Brazilië, Vietnam en China. Dit resulteerde in een bemoedigende start van 2024, aldus topman Dolf van den Brink.

Heineken heeft in het eerste kwartaal van dit jaar meer bier verkocht en een hogere omzet behaald, vooral door prijsverhogingen. Topman Dolf van den Brink is tevreden over de resultaten, waarbij vooral de verkoop in Noord- en Zuid-Amerika toenam. Ook de premiummerken deden het goed, met een stijging van 7,3 procent in verkoopvolumes.